Web připravený na GDPR
02. únor 2018
2 minuty
Co je landing page?
Landing page je samostatná webová stránka, která směruje návštěvníka k jediné konverzní akci, například stažení ebooku nebo registraci na událost. Vzniká nejčastěji pro účely marketingových kampaní a na rozdíl od hlavního webu se řídí odlišnými principy.
Marketéři jako landing pages často používají homepage nebo jiné podstránky hlavního webu. Hlavní web je ale vytvořený za jiným účelem a s konkrétní kampaní nemá mnoho společného. Investice vložená do kampaně tak bývá promarněna nebo má výrazně menší efektivitu. Návštěvník musí mít pocit, že se každým krokem blíží k cíli. Proto je třeba přemýšlet nejen jak přivést návštěvníky na stránku, ale i kam je vést. Práce s landing page vám umožní předat návštěvníkovi informace, které očekává a nasměrovat ho k dokončení konverzního cíle.
Prvky landing page
Účel landing pages se promítá do obsahu i uspořádání jednotlivých prvků na stránce. Každý prvek, který se na stránce nachází, musí cíl reflektovat. Hlavní myšlenkou je nerozptylovat návštěvníka velkým množstvím informací a odkazů, ale naopak soustředit jeho pozornost na zvolený cíl. Landing page proto zpravidla neobsahuje ani navigaci, rozcestníky nebo patičku. Pozornost od důležitých informací mohou odvádět i grafické prvky a obrázky. Své opodstatnění mají pokud přináší informační hodnotu.
Na landing page se návštěvníci dostanou typicky po kliknutí na online reklamu, například PPC inzerátu nebo emailu. Od předchozí komunikace se proto odvíjí i obsah stránky. Informace musí odpovídat očekávání a potřebám návštěvníků, které chceme na stránku přivést.
Výzva k akci
Nejdůležitějším prvkem každé landing page je výzva k akci. Návštěvníkovi musí být od první chvíle jasné, co se od něj očekává a jaké benefity mu kliknutí přinese. Prostředkem k naplnění akce jsou tlačítka a formuláře.
Kdy využít landing page
Landing page je možné využít pro všechny kampaně či projekty, které mají pouze jeden cíl. Důležité je zvolit vhodnou výzvu k akci a předem si stanovit konverzi pro konkrétní landing page.
Existuje několik nejčastějších scénářů, při kterých se landing page využívají:
- prodej jednoho konkrétního produktu nebo služby,
- registrace na událost (seminář, business snídaně, konference),
- sjednání osobní schůzky či navázání kontaktu,
- stažení ebooku,
- odběr newsletteru,
- vstup do zabezpečené části webu s dalším obsahem.
Práce se získanými daty a jejich ochrana
Všechna data odeslaná uživateli přes formuláře na landing page se automaticky ukládají do databáze. V administraci je možné spravovat kontakty pomocí dvou modulů, ve kterých jsou data seskupená podle formulářů nebo emailu návštěvníka. Celý obsah komunikace mezi návštěvníkem a serverem je zabezpečený a v souladu se směrnicí GDPR.
Napojení na CRM a newsletter systémy
Integrace s CRM systémy pomáhá maximálně využít potenciál obchodních příležitostí. Data z různých systémů bývají často nekonzistentní, kvůli tomu je jejich zpracování a analýza obtížná. Správně nastavená integrace umožňuje kontakty nejen spravovat, ale i vhodně třídit a komunikovat s potenciálními zákazníky na základě jejich předchozích kroků.
Solidpixels umožňuje automatickou integraci se CRM systémy Raynet, Salesforce, Pipedrive a nástroji pro rozesílání newsletteru Smartemailing a Mailchimp. Po propojení obou systémů se kontakty ukládají do vámi vybraného systému i administrace solidpixels.

Marketingová automatizace
Email je jedním ze základních kanálů pro komunikaci se zákazníky a napojením na systémy získáváte důležitá data pro marketingovou automatizaci. Automatická integrace se systémy umožňuje sjednocení dat a tím minimalizuje opakované manuální úkoly. Díky tomu můžete optimalizovat vaší komunikaci a plně využít potenciálu získaných kontaktů.
Kudy dál?
Vojta Václavík z KRO Kitchen: Jiná možnost než jít online už v gastronomii není
Celý gastronomický sektor musel s příchodem koronaviru začít fungovat úplně jinak, než byl doposud zvyklý. Online. Co může podnikům v adaptaci na změny trhu pomoci? A jak se s touto výzvou za pomoci webu od solidpixels pere vinohradské bistro KRO Kitchen?
Jak vytvořit dokonalý workshop (díky automatizacím)
Přinášíme podrobný návod, jak ušetřit čas při komunikaci se zákazníky a současně jim poskytnout skvělou službu. Zjistíte, že s propojením solidpixels na další nástroje jdou dělat zázraky.
Jak zefektivnit náborový proces s pomocí profesionálního kariérního webu
Jak dosáhnout co nejhladšího a nejefektivnějšího průběhu náboru? Na cestě k ideálnímu zaměstnanci je hlavní správně zacílit náborovou kampaň, zaujmout ty správné uchazeče, dostatečně informovat a šetřit čas nastavením automatizace dílčích procesů. K tomu je nezbytný funkční kariérní web.