Základní tipy a triky pro práci s obsahem

Návštěvníci přichází na váš web, protože hledají informace. Správným strukturováním obsahu jim pomůžete informace rychleji najít a zároveň déle udržíte jejich pozornost. Naučte se základní tipy a triky, jak s obsahem na vašich webových stránkách pracovat. 

Strukturujte text a používejte nadpisy

Lidé na webu nečtou, ale skenují. Přečtou si až informace, které považují za důležité. Pečlivě naformátovaným textem lépe udržíte pozornost návštěvníků. Dobře vždy funguje kombinace silného nadpisu a krátkého odstavce textu, který doprovází kvalitní fotka či infografika. Pomocí této trojkombinace lze odkomunikovat jakkoliv složitou myšlenku jednoduchou formou. Díky tomu bude obsah přehledný a návštěvníci rychleji najdou informace, kvůli kterým na web přišli.

Zvýrazněte důležité informace

Tučné písmo je dobrým způsobem jak upoutat pozornost návštěvníku k důležitým informacím uvnitř textu. Podstatné informace díky tomu na první pohled vyniknou, i když návštěvník obsah pouze skenuje. Nikdy na webu nezvýrazňujte podtržením, to slouží k označení odkazů a čtenáře by mátlo. Tučné písmo používejte s rozvahou. Pokud zvýrazníte příliš mnoho textu, schopnost přitáhnout pozornost potlačíte. Zvýrazněte pouze sousloví a fráze, nikdy celé věty nebo odstavce.

Buďte konzistentní

Promyslete si, jak chcete s obsahem na webu pracovat a držte styl na všech stránkách. Připravte si styly pro nadpisy i odstavce a dodržujte vybrané fonty, barvy, velikost i zarovnání. Obsah stránky díky tomu bude působit jednotně. Příliš velké množství kontrastních prvků je pro návštěvníky matoucí a ruší jejich pozornost.

Vyzvěte návštěvníky k akci

Každá stránka na webu by měla mít cíl, který zpravidla naplňuje konverzi. To ja akce, kterou se návštěvník webu mění na vašeho zákazníka. Potom co upoutáte pozornost návštěvníka a přesvědčíte ho, že váš produkt potřebuje, vyzvěte ho k akci a nabídněte mu nezávaznou konzultaci. S tlačítky a odkazy pracujte s rozmyslem. Příliš velké množství tlačítek tříští pozornost návštěvníka a ten nakonec možná neklikne nikam. 

Používejte kvalitní fotografie

Kvalitní fotky jsou mocným nástrojem. Přitahují pozornost, přidávají informační hodnotu a vyvolávají emoce. Nekvalitní fotky mají ale lidé sklony ignorovat. Ideální rozměry pro fotky přes celou šířku obrazovky je 2600 px. Pro fotky použité v obsahu stačí i menší rozlišení. Pokud nahrajete fotku v malém rozlišení, bude působit rozmazaně a nekvalitně. Na solidpixels se všechny fotky nahrané na web automaticky optimalizují, a tak se nemusíte bát, že by web zpomalovaly zbytečně veliké fotografie. 

Myslete na čitelnost textu

Text na obrazovkách je méně čitelný než text vytištěný na papíře. Lidem se proto lépe čtou řádky s menším počtem znaků na řádku. Ideální délka řádků na desktopu je mezi 75 až 100 znaky. Čitelnosti textu pomůžete také dostatečným řádkováním. S malými rozestupy mezi řádky působí text hutné a odrazuje od čtení.  

Neslibujte nesplnitelné

Obsah svého webu přizpůsobte vašim možnostem. Nesnažte se za každou cenu čtenářům slibovat aktuální informace, pokud nemáte v plánu stránky aktualizovat pravidelně. Nemáte-li k dispozici kvalitní fotografie, web můžete zpestřit zajímavou typografií nebo ilustracemi. Jestliže vám charakter podnikání nedovoluje zveřejňovat recenze, získejte si důvěru potenciálních zákazníků jiným způsobem. 

Kudy dál?

Video návody: začínáme se solidpixels

Naučte se pomocí čtyř krátkých videí základy práce se solidpixels. Ve dvaceti minutách se dozvíte jak pracovat se strukturou webu, vytvářet obsah a přizpůsobit design.

Verze 2.18: novinky pro práci s formuláři

Na vývoji solidpixels stále pracujeme. Seznamte se s inovacemi ve verzi 2.18.

Prototypy sekcí

Vytvářejte weby bleskovou rychlostí díky krásným a funkčním předpřipraveným sekcím. Usnadní vám i jejich správu.

Vyzkoušejte si, co jste se právě naučili