Základní přehled analytických nástrojů

Internet je velmi dobře měřitelné médium. O svých marketingových aktivitách snadno získáte obrovské množství dat, která vám umožní vyhodnocovat úspěšnost aktivit a hledat nové příležitosti.

Data vám dávají zpětnou vazbu na vaší práci. Získáte cenné informace pro optimalizaci webu a reklamních kampaní, abyste prostředky využili maximálně efektivně. Poznáte návštěvníky vašeho webu a jejich potřeby, zjistíte, jestli se vám vrací prostředky investované do kampaní a jak účinné jsou aktivity, do kterých investujete čas a peníze. Na místo subjektivních pocitů pak budete moci dělat rozhodnutí na základě podložených argumentů.

Google Analytics

Google Analytics je bezplatný nástroj pro měření, zpracování a analýzu statistických dat o návštěvnících vašeho webu. Na základě dat z Analytics lépe pochopíte chování návštěvníků, zjistíte, co je zajímá a proč u vás nakupují. Objevíte silná i slabá místa vašeho webu, a tak budete vědět, na co soustředit pozornost.

Analytics vám umožní zjistit například:

  • informace, kdo jsou vaši zákazníci a odkud přichází,
  • kontrolu nad procesem objednávky a míru konverze,
  • návratnost marketingových kanálů,
  • přes jaká klíčová slova a na jaké stránky návštěvníci přichází
  • propojení s PPC reklamou a dalšími placenými kampaněmi.

Všechny tyto informace jsou důležité a pomohou vám zvýšit obchodního výkonu webu. 

Google Search Console

Google Search Console je další bezplatný nástroj od Google, který vám ukáže, jak obsah vašeho webu vidí vyhledávač Google. Díky Search Consoli získáte kontrolu nad vlastnostmi, které se podílí na celkové kvalitě webu a jeho vyhledatelnosti. Search Console vás upozorní na všechny chyby a nedostatky vašeho webu, na které Google narazí při procházení.

Search Console vám umožní zjistit například:

  • jaké stránky Google indexuje
  • rychleji indexovat stránky, které prošly změnou,
  • pozici ve vyhledávání
  • klíčová slova, ze kterých přichází návštěvníci na váš web,
  • napadení webu virem nebo škodlivým kódem,
  • odkazy na webu, které vedou na neexistující stránku.

Search Console je proto základní pomůckou pro SEO optimalizaci. Kromě optimalizace webu pro vyhledávače informace můžete využít i pro plánování obsahu nebo PPC kampaní.

Google Tag Manager

Analytics a Search Console jsou jen základ. Google Tag Manager je systém, který zjednodušuje nasazování nejrůznějších měřících kódů na váš web. Po napojení Tag Manageru na web vkládáte další kódy pomocí webového rozhraní a do zdrojového kódu už nezasahujete. Většinu nástrojů díky tomu napojíte bez potřeby programátora.

Tag Manager využijete například:

  • při měření webu pomocí více nástrojů,
  • pro kontrolu nad všemi změnami v měření
  • pro nezávislost na práci programátorů,
  • pro snadnou správu a přehled o nasazených skriptech.

Kromě napojení analytických nástrojů napojíte přes Tag Manager napojit i další užitečné nástroje, jako například chat nebo popup okna. 

Facebook pixel

Facebook pixelje analytický nástroj užitečný pro podrobné sledování reklamních kampaní na Facebooku a lepší remarketing. Po implementaci Facebook pixelu uvidíte v Business Manageru kromě dat z facebookové stránky i data z vašeho webu a budete moci cílit na uživatele, kteří už vaši značku znají a prohlédli si produkty na vašem webu.

S daty získanými díky Facebook pixelu můžete například:

  • vybudovat okruhy uživatelů pro reklamu ,
  • optimalizovat reklamy pro zvýšení konverzí,
  • lépe měřit výsledky reklam.

Facebook pixel je užitečný pro upřesnění strategie reklam na Facebooku. Podrobné pokyny pro vytvoření nebo úpravu stávajícího Facebook pixelu najdete v nápovědě Facebooku.

Hotjar

Hotjar kombinuje nástroje pro analytiku a zpětnou vazbu za velmi rozumnou cenu. Díky Hotjaru získáte informace, co návštěvníci na vašem webu dělají a jak se po něm pohybují. Zároveň vám umožňuje ptát se návštěvníků na zpětnou vazbu. Pomůže vám hlavně v případě, že potřebujete vyřešit konkrétní problém webu.

Nejdůležitější nástroje Hotjaru:

  • heatmapy pro kliknutí, pohyb myší a scrollování,
  • nahrávání pohybu návštěvníků na webu,
  • sledování cílů s možností nahrávat návštěvníky, kteří opustili konverzní trychtýř,
  • sledování formulářů,
  • ankety a průzkumy.

Díky tomu je Hotjar užitečným nástrojem pro zlepšení uživatelského zážitku a optimalizaci konverzí. 

Kudy dál?

Napojení webu na newsletter systémy

Email marketing vám pomůže získat novou objednávku i budovat dlouhodobý vztah se zákazníkem. Napojte správně newsletter systém a využívejte email marketingu naplno.

Základní přehled analytických nástrojů

Získejte přehled o využití základních analytických nástrojů a vyberte si ty správné pro vaše účely.

Video: jak funguje layout builder

Díky layout builderu vytvoříte stránky pro jakýkoliv účel. Podívejte se na základní principy práce.

Vyzkoušejte si, co jste se právě naučili