Jak na přechod do onlinu

Letošní rok je bobříkem odvahy pro každého podnikatele. Změna trhu se v nějaké podobě dotkla nebo teprve dotkne všech odvětví. Jedno je proto jisté. Ještě nikdy nebyla vhodnější chvíle uvažovat o přesunu svého podnikání do online světa. Co všechno takový přesun obnáší? Jak využít technologie ve svůj prospěch, co nepodcenit a co všechno k tomu budete potřebovat? Přečtěte si tipy od expertů na digitální oblasti podnikání nebo podnikatelů, kteří mají s přesunem svého byznysu do onlinu zkušenosti. V seriálu postupně projdeme jednotlivé oblasti podnikání a poradíme vám, jak je přizpůsobit digitálnímu světu.

Ať už prodáváte produkt nebo službu, působíte v segmentu spotřebního či luxusního zboží, některé procesy jsou u všech typů podnikání podobné. Pojďme si projít všechny, které lze velmi jednoduše vykonávat online.

Aktivity orientované ven (na zákazníka)

Mezi vnější procesy lze počítat vše, co se točí kolem vašich zákazníků a jejich požadovaného chování. Je jedno, jestli prodáváte sportovní potřeby nebo kurzy osobního rozvoje, vaším prvotním zájmem je vždy zaujmout cílovou skupinu, následně jí představit váš produkt a na závěr ji ideálně přimět k jeho koupi. Kromě získávání nových zákazníků je potřeba se zaměřit i na péči o ty stávající, protože právě oni firmám s přehledem generují většinovou část jejich zisku. Pravděpodobnost prodeje vašeho produktu novým zákazníkům se pohybuje mezi pěti a dvaceti procenty, prodat ten samý produkt stávajícím zákazníkům můžete se šancí 60 - 70 %. Akviziční i retenční aktivity se v online světě točí kolem webu, který je vaším obchodem, prodavačem i výkladní skříní. Nyní si pojďme projít jednotlivé oblasti podnikání a říct si, jak je přizpůsobit digitálnímu světu.

Kapitoly:

  1. Web je vaší alfou i omegou.
  2. Poskytujte své služby v podobě placeného obsahu na vašem webu.
  3. Nahoďte udici pomocí online marketingu.
  4. Bez měření se neobejdete. (chystáme)
  5. Využijte své sociální sítě. (chystáme)
  6. Obchodní procesy lze odbavit na dálku. (chystáme)
  7. Dostaňte své produkty k zákazníkům. (chystáme)

Vyzkoušejte si, co jste se právě naučili