Co je lead generation

Lead generation je proces získávání zájmu potenciálních zákazníků pro vaše podnikání za účelem zvýšení budoucích prodejů. 

Pro firmy prodávající služby zajišťuje shromažďování kvalifikovaných potenciálních zákazníků a vytváření e-mailového seznamu stálý přísun budoucích zákazníků. Jedná se o důležitou součást obchodního procesu.

Lead generation funnel

Marketingový funnel (trychtýř) je znázornění procesu, kdy se z nového kontaktu stává potenciální zákazník až do cílového momentu nákupu.

  • Horní část trychtýře (TOFU) - obsahuje nové konkakty, kteří hledají řešení, ale nemusí být připraveni ke koupi.
  • Střední část trychtýře (MOFU) - je zaplněna potenciálními zákazníky, kteří projevují značný zájem o nabídku vaší značky.
  • Spodní část trychtýře (BOFU) - obsahuje logicky menší část zákazníků, ale jsou to ti, kteří jsou připraveni nakoupit. 

Konkrétní příklad lead generation

Pokud budete připraveni investovat miliony Kč do stavby rodinného domu, pravděpodobně budete chtít prověřit velkou řadu informací, než takového dodavatele závazně vyberete. V takovém případě se web staví do role generování kontaktů na potencionální klienty skrze webový formulář.

Technicky jde téměř vždy o to samé: vybrat si co nejkvalitnější informace o potencionálních nových klientech a formulář napříč obory může obsahovat téměř stejná fomulářová pole.

Pojmenování takové akce se ale vždy liší v závislosti na oboru a typu služby. Čím více je konverzní akce relevantní a čím větší hodnotu má pro klienta, tím více lidí formulář vyplní. Smyslem formuláře je psychologicky započít prodejní proces a klienta umístit na startovní rovinku. Příklady konverzních akcí dle jednotlivých oborů: 

  • Stavba domu: Rezervujte svou nezávaznou konzultaci projektu zdarma
  • Prodej elektřiny:  Pojďme společně najít prostor pro úspory
  • Výroba na zakázku:  Zašlete nám výkresy a získejte svou cenu
  • Prodej automobilu: Rezervujte vaši zkušební jízdu ještě dnes
  • Prodej software: Rezervujte si demo 1:1 se specialistou

Kudy dál?

Jak se dělá web pro současnou neziskovku? 3pe komunikuje o poruchách příjmu potravy přehledně a citlivě.

Jak se s výzvou vybudovat značku současné neziskovky, která pomůže detabuizovat diskuzi kolem poruch příjmu potravy, popasoval projekt 3pe? O tom jsme si povídali s její zakladatelkou Ladou Brůnovou a designérkou Pavlou Julií Kolářovou.

Jiří Gajdošík z Asten Hotels: Oslovovat hosty napřímo je sice dražší, ale dlouhodobě výhodné

Společnost Asten Hotels vznikla s cílem vytvořit řetězec atraktivních butikových hotelů v České Republice. Soustředí se na lokality v Praze a Špindlerově Mlýně, kde takových hotelů provozuje hned několik. Jaká je podle Asten Hotels nejdůležitější strategie v současném pohostinství? Zeptali jsme se managing partnera Jiřího Gajdošíka.

Letos už to dáte. 7 nejčastějších webových předsevzetí, která nestojí za vaše věčné odkládání.

Známe to snad všichni. Kolikrát už jsme odkládali nějaký plán tak dlouho, abychom se zpětně stejně přesvědčili o tom, že nejtěžší ze všeho bylo udělat ten první krok - donutit se. Pojďme se podívat na seznam těch nejčastějších webových předsevzetí, se kterými uživatelé pravidelně zápasí, a to vždy mnohem déle, než měli v plánu. A přitom většinou úplně zbytečně. Poradíme vám, jak vašich cílů dosáhnout rychle a jednoduše a ukážeme vám, že tahle předsevzetí vám za ty věčné výčitky svědomí vůbec nestojí.

Vyzkoušejte si, co jste se právě naučili