Co je lead generation

Lead generation je proces získávání zájmu potenciálních zákazníků pro vaše podnikání za účelem zvýšení budoucích prodejů. 

Pro firmy prodávající služby zajišťuje shromažďování kvalifikovaných potenciálních zákazníků a vytváření e-mailového seznamu stálý přísun budoucích zákazníků. Jedná se o důležitou součást obchodního procesu.

Lead generation funnel

Marketingový funnel (trychtýř) je znázornění procesu, kdy se z nového kontaktu stává potenciální zákazník až do cílového momentu nákupu.

  • Horní část trychtýře (TOFU) - obsahuje nové konkakty, kteří hledají řešení, ale nemusí být připraveni ke koupi.
  • Střední část trychtýře (MOFU) - je zaplněna potenciálními zákazníky, kteří projevují značný zájem o nabídku vaší značky.
  • Spodní část trychtýře (BOFU) - obsahuje logicky menší část zákazníků, ale jsou to ti, kteří jsou připraveni nakoupit. 

Konkrétní příklad lead generation

Pokud budete připraveni investovat miliony Kč do stavby rodinného domu, pravděpodobně budete chtít prověřit velkou řadu informací, než takového dodavatele závazně vyberete. V takovém případě se web staví do role generování kontaktů na potencionální klienty skrze webový formulář.

Technicky jde téměř vždy o to samé: vybrat si co nejkvalitnější informace o potencionálních nových klientech a formulář napříč obory může obsahovat téměř stejná fomulářová pole.

Pojmenování takové akce se ale vždy liší v závislosti na oboru a typu služby. Čím více je konverzní akce relevantní a čím větší hodnotu má pro klienta, tím více lidí formulář vyplní. Smyslem formuláře je psychologicky započít prodejní proces a klienta umístit na startovní rovinku. Příklady konverzních akcí dle jednotlivých oborů: 

  • Stavba domu: Rezervujte svou nezávaznou konzultaci projektu zdarma
  • Prodej elektřiny:  Pojďme společně najít prostor pro úspory
  • Výroba na zakázku:  Zašlete nám výkresy a získejte svou cenu
  • Prodej automobilu: Rezervujte vaši zkušební jízdu ještě dnes
  • Prodej software: Rezervujte si demo 1:1 se specialistou

Kudy dál?

12 trendy kombinací Google fontů, se kterými váš web vystoupí z řady

Kreativní hra s typografií je jedním z nejvýraznějších trendů ve světě současného webdesignu. Rádi byste se do téhle hry ponořili a hodila by se vám k tomu nějaká inspirace? Koukněte se na náš výběr kombinací Google písem, která jsme vybrali jak na základě jejich estetických kvalit, tak samozřejmě kvůli jejich funkčnosti.

Eva Pavlíková z Česko.Digital: Expertní dobrovolnictví pomáhá řešit situace, kde stát nestačí

O Česku.Digital v posledních letech bylo slyšet hlavně v souvislosti s velkými projekty, které pomáhají státu s digitalizací. Komunita špičkových specialistů z celé řady oborů (od IT přes projektové řízení až po marketing), která ve svém volném čase pomáhá tím, co umí nejlépe, se díky skvělým výsledkům i entuziasmu svých členů neustále rozrůstá. Jaká byla pro CEO Evu Pavlíkovou zkušenost s posledním velkým projektem Stojíme za Ukrajinou, jak daleko jsme podle ní s digitalizací státu, proč se z Prahy odstěhovala na louku a jak moc řeší svůj vlastní screen time?

Jak se dělá web pro současnou neziskovku? 3pe komunikuje o poruchách příjmu potravy přehledně a citlivě.

Jak se s výzvou vybudovat značku současné neziskovky, která pomůže detabuizovat diskuzi kolem poruch příjmu potravy, popasoval projekt 3pe? O tom jsme si povídali s její zakladatelkou Ladou Brůnovou a designérkou Pavlou Julií Kolářovou.

Vyzkoušejte si, co jste se právě naučili