Co je landing page

Web připravený na GDPR

2 minuty

Co je to landing page?

Landing page je samostatná webová stránka, která směruje návštěvníka k jediné konverzní akci, například stažení ebooku nebo registraci na událost. Vzniká nejčastěji pro účely marketingových kampaní a na rozdíl od hlavního webu se řídí odlišnými principy.

Marketéři jako landing pages často používají homepage nebo jiné podstránky hlavního webu. Hlavní web je ale vytvořený za jiným účelem a s konkrétní kampaní nemá mnoho společného. Investice vložená do kampaně tak bývá promarněna nebo má výrazně menší efektivitu. Návštěvník musí mít pocit, že se každým krokem blíží k cíli. Proto je třeba přemýšlet nejen jak přivést návštěvníky na stránku, ale i kam je vést. Práce s landing page vám umožní předat návštěvníkovi informace, které očekává a nasměrovat ho k dokončení konverzního cíle.

příklad landing page

Tip: Tvorba landing pages v rámci hlavního webu

Na solidpixels je možné vytvářet landing pages v rámci klasického firemního webu. U statické stránky lze skrýt navigaci i patičku webu. Obsah vytváříte pro účely konkrétní kampaně stejně jako u jakékoliv jiné stránky.

Díky využití jedné platformy pro hlavní web i výkonnostní stránky není třeba obsah a design vytvářet dvakrát a přesto maximálně využít potenciál kampaní. Vyzkoušejte solidpixels na 14 dní zdarma.

Prvky landing page

Účel landing pages se promítá do obsahu i uspořádání jednotlivých prvků na stránce. Každý prvek, který se na stránce nachází, musí cíl reflektovat. Hlavní myšlenkou je nerozptylovat návštěvníka velkým množstvím informací a odkazů, ale naopak soustředit jeho pozornost na zvolený cíl. Landing page proto zpravidla neobsahuje ani navigaci, rozcestníky nebo patičku. Pozornost od důležitých informací mohou odvádět i grafické prvky a obrázky. Své opodstatnění mají pokud přináší informační hodnotu.

Na landing page se návštěvníci dostanou typicky po kliknutí na online reklamu, například PPC inzerátu nebo emailu. Od předchozí komunikace se proto odvíjí i obsah stránky. Informace musí odpovídat očekávání a potřebám návštěvníků, které chceme na stránku přivést.

Výzva k akci

Nejdůležitějším prvkem každé landing page je výzva k akci.  Návštěvníkovi musí být od první chvíle jasné, co se od něj očekává a jaké benefity mu kliknutí přinese. Prostředkem k naplnění akce jsou tlačítka a formuláře.

ukázka landing page

Kdy využít landing page

Landing page je možné využít pro všechny kampaně či projekty, které mají pouze jeden cíl. Důležité je zvolit vhodnou výzvu k akci a předem si stanovit konverzi pro konkrétní landing page.

Existuje několik nejčastějších scénářů, při kterých se landing page využívají:

  • prodej jednoho konkrétního produktu nebo služby,
  • registrace na událost (seminář, business snídaně, konference),
  • sjednání osobní schůzky či navázání kontaktu,
  • stažení ebooku,
  • odběr newsletteru,
  • vstup do zabezpečené části webu s dalším obsahem.

Práce se získanými daty a jejich ochrana

Všechna data odeslaná uživateli přes formuláře na landing page se automaticky ukládají do databáze. V administraci je možné spravovat kontakty pomocí dvou modulů, ve kterých jsou data seskupená podle formulářů nebo emailu návštěvníka. Celý obsah komunikace mezi návštěvníkem a serverem je zabezpečený a v souladu se směrnicí GDPR.

Napojení na CRM a newsletter systémy

Integrace s CRM systémy pomáhá maximálně využít potenciál obchodních příležitostí.  Data z různých systémů bývají často nekonzistentní, kvůli tomu je jejich zpracování a analýza obtížná. Správně nastavená integrace umožňuje kontakty nejen spravovat, ale i vhodně třídit a komunikovat s potenciálními zákazníky na základě jejich předchozích kroků.

 

Solidpixels umožňuje automatickou integraci se CRM systémy Raynet, Salesforce, Pipedrive a nástroji pro rozesílání newsletteru Smartemailing a Mailchimp. Po propojení obou systémů se kontakty ukládají do vámi vybraného systému i administrace solidpixels.

Integrace solidpixels na CRM systémy

Marketingová automatizace

E-mail je jedním ze základních kanálů pro komunikaci se zákazníky a napojením na systémy získáváte důležitá data pro marketingovou automatizaci. Automatická integrace se systémy umožňuje sjednocení dat a tím minimalizuje opakované manuální úkoly. Díky tomu můžete optimalizovat vaší komunikaci a plně využít potenciálu získaných kontaktů.

Tip: Jak vytvořit skvělou landing page?

Přečtěte si navazující článek s praktickými tipy Jak na skvělou landing page nejenom na platformě solidpixels.

Kudy dál?

Radka Dohnalová z ATAIRU: Vysvětlit a prodat nehmotný produkt na dálku je opravdová výzva

ATAIRU stojí na prahu velkých změn. Chystá se svým vzdělávacím programům věnovaným leadershipu dát digitální podobu a dostat je do roku 2025 k milionu lidí. S jeho zakladatelkou a CEO Radkou Dohnalovou a marketingovým manažerem Petrem Ondrůjem jsme si povídali o tom, proč byznysové rčení „změna je nový normál“ neplatí, proč by firmy neměly ladit různorychlostní týmy na stejnou rychlost nebo o tom, jak se dá díky Pipi Dlouhé punčoše zvládnout naprosto všechno.

Skanska Reality: Veškeré dostupné byty už dnes prodáváme prostřednictvím webu

Skanska Reality představuje propojení nadnárodního stavebního a developerského giganta s koncovými uživateli jednoho z jeho produktů - současnými a budoucími obyvateli bytů, které Skanska postavila či právě staví. Prostřednictvím svého nového webu má za úkol dobře představit filozofii společnosti, realizované i právě vznikající projekty. A jako progresivní hráč na trhu s nemovitostmi k tomu potřebuje ty správné prostředky.

Jan Mašek z Red Button: Všechno jde dělat v onlinu, jen se to musí umět.

Jan Mašek působí už na první pohled jako člověk, který má řešení na každou situaci. Jeho dům je plný her a věcí, které stimulují kreativitu a zvědavost. „Je důležité se neustále učit.“ říká. Vzdělávání protkává jeho osobní i pracovní život a je zároveň jedním z hlavních důvodů, proč před pěti lety spoluzaložil projekt Red Button. Zavítali jsme k Janovi na návštěvu, aby nám řekl něco málo o tom, co se za poslední rok v Red Buttonu událo, o svém vztahu ke vzdělávání, roli a zodpovědnosti lídrů v dobách pandemie, o důležitosti kontinuálního budování vztahů nebo nástrojích, které mu v tom pomáhají.

Vyzkoušejte si, co jste se právě naučili