Automatizovaná tvorba webu

Automatizovaná tvorba webu

4 minuty

Co je automatizace při tvorbě webu a jaké přináší výhody?

Automatizace při tvorbě webu spočívá ve využití webových aplikací, které robotizují jednotlivé úkony i fáze při tvorbě webových stránek. Firmy a marketingové agentury mohou díky automatizaci vytvářet weby a microsite efektivněji a ve standardizované kvalitě podobně, jako je tomu například u automatických linek v automobilovém průmyslu.

Weby vytvořené roboticky - tedy automatizovaně - přináší firmám následující benefity: 

  • zrychlení procesu tvorby webu až několikanásobně
  • zlevnění díky absenci části nákladů na lidské zdroje 
  • standardizaci kvality technického provedení webu 
  • vyšší obchodní výkonnost webu díky zakomponovaným "best-practises"
  • minimalizace chyb zapříčiněných lidským faktorem 
  • menší technické nároky na kvalifikaci lidí spravující webové stránky
  • rychlejší a vyšší návratnost prostředků vložených do tvroby webu (ROI)
  • uvolnění kapacit vývojářského týmu na úkoly, které automatizovat zatím nelze
  • větší focus na tvorbu kvalitního obsahu a informační struktury webu
Trh drobných webů postupně směřuje k automatizaci. V ČR skrze solidpixels.
Mgr. Jan Řezáč, webový konzultant, vyučující

Co lze automatizovat při tvorbě webu? 

Společně s vývojem technologií, je možné při tvorbě webu robotizovat stále větší množství kroků a tím pádem zkracovat i zlevňovat cestu k prvotřídnímu webu.

Mezi nejčastejší automatizovené kroky patří: 

  • automatické zřízení hostingu a produkčního prostředí pro provoz webové prezentace 
  • automatická instalace výchozí podoby webových stránek
  • automatická tvorba responsivní verze webu
  • automatická optimalizace obrázků pro rychlejší načítání 
  • automatická instalace potřebných funkcí
  • automatická integrace s dalšími systémy (analytika, CRM systémy, Email marketing, ...)
  • automatická minifikace skriptů pro rychlejší načítání 
  • automatický monitoring a analytika provozu webových projektů
  • automatická tvorba záloh webu
  • automatické vygenerování bezpečnostních SSL certifikátů
  • automatické aktualizace systému, aby držel krok s vývojem technologií

Co lze automatizovat při správě webu?

Po samotné tvorbě webu přechází projekty do fáze údržby a rozvoje, ve které hraje robotizace také podstatnou úlohu při správě obsahu a při optimalizaci rychlosti a obchodní výkonnosti webu. V této fázi lze využít: 

  • automatické formátování vloženého textu
  • automatické ořezy, maskování a optimalizace obrázků
  • automatické ukládání provedených změn
  • automatické propojení s aplikacemi a funkcemi třetích stran (systémová integrace) 
  • automatické propojení a aktualizace dat ze sociálních sítí
  • automatická tvorba webových formulářů
  • automatická synchronizace dat se systémy třetích stran
  • automatické propojení s doménou druhého řádu
  • automatizace marketingových procesů
  • automatická tvorba jazykových mutací webu
  • automatická tvorba historie změn obsahu a pravidelných záloh

Roboticky vytvořené weby patří k absolutní špičce

Ačkoliv by se mohlo zdát, že roboticky vytvořené weby mohou v některém ohledu zaostávat za zakázkovou tvorbou, opak je pravdou. Weby vytvořené na nástroji solidpixels. se umístili v prestižní soutěži WebTop100 2017 a to rovnou 3x na stupni vítězů. Šlo pravděpodobně o první umístění webů vytvořených automaticky v takto prestižní soutěži.

Roboticky vytvořené weby získaly vyšší hodnocení, než zakázkově vytvořené projekty, na kterých přední digitální agentury pracovaly měsíce. K dosažení skvělých výsledků napomáhá princip standardizace kvality: pokud je třeba u zakázkového vývoje usilovně pracovat na rychlosti či bezpečnosti webu, automaticky vytvořené weby mají tyto kvality od samého začátku na vysoké úrovni. Ušetřený čas je možné investovat například do tvorby kvalitnějšího obsahu nebo interakčního designu, což projektům vytváří náskok před konkurencí. 

Přiznám se, že mi spadla brada, když jsem si všiml, že celý web běží na online nástroji solidpixels. Vývojáři by se měli začít bát o svou práci.
Martin Tellinger, odborný porotce WebTop 100

Jaké jsou limity automatizace? 

Ačkoliv dokáže automatizace ušetřit řadu trápení při tvorbě webových projektů, nejde o všelék. Stále zůstávají témata, které je třeba řešit pomocí zdravého selského rozumu nebo za pomoci profesionálních konzultantů. Mezi ně spadá především: 

  • návrh fuknční informační struktury
  • tvorba kvalitního obsahu a alokace podkladů 
  • správné nastavení cílů webu
  • kvalitní a funkční rozložení obsahu

Máta zájem o živé demo?

  • 1-15 zaměstnanců
  • 15-100 zaměstnanců
  • 100 - 1000 zaměstnanců
  • 1000 a více zaměstnanců

Vyzkoušejte si, co jste se právě naučili