Automatizovaná tvorba webu

4 minuty

Co je automatizace při tvorbě webu? 

Automatizovaná tvorba webu odkazuje na webové aplikace , které robotizují jednotlivé úkony i fáze při tvorbě webových stránek a umožňují tak firmám a marketingovým agenturám vytvářet weby a microsity efektivněji a ve standardizované kvalitě stejně jako je tomu u například automatických výrobních linek v automobilovém průmyslu. 

Weby vytvořené roboticky - tedy automatizovaně přináší firmám následující benefity: 

  • zrychlení procesu výroby webu
  • zlevnění díky absenci nákladů na lidské zdroje 
  • standardizaci kvality technického provedení webu 
  • minimalizace chyb zapříčiněných lidským faktorem 
  • menší technické nároky na kvalifikaci lidí spravující webové stránky
  • rychlejší a vyšší návratnost prostředků vložených do tvroby webu (ROI)
  • uvolnění kapacit vývojářského týmu na úkoly, které automatizovat zatím nelze

Co lze automatizovat při tvorbě webu? 

Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum.

  • automatické zřízení hostingu a produkčního prostředí pro provoz webové prezentace 
  • automatická instalace výchozí podoby webových stránek
  • automatická tvorba responsivní verze webu
  • automatická optimalizace zdrojů pro rychlejší načítání (optimalizace velikosti dat)
  • automatická instalace potřebných funkcí
  • automatická integrace s dalšími systémy (analytika CRM systémy, Email marketing...)
  • automatická minifikace potřebných skriptů
  • automatický monitoring a analytika provozu webových projektů
  • automatické zálohy webu
  • automatické aktualizace systému

Co lze automatizovat při správě webu

Pro marketingovou automatizaci se nejčastěji využívají webové aplikace, které jsou navzájem provázané a dokáží sdílet všechna potřebná data. Zpravidla jde o aplikace, které umožňují

  • Automatické formátování vloženého textu
  • Automatické ořezy, maskování a optimalizace obrázků
  • Automatické ukládání provedených změn
  • Automatické propojení s aplikacemi a funkcemi třetích stran (systémová integrace) 
  • Automatická aktualizace dat ze sociálních sítí
  • Automatické vyplnění meta-tagů stránek
  • Automatická tvorba a integrace dat z webových formulářů 
  • Automatické synchronizace dat se systémy třetích stran
  • Automatické propojení s doménou druhého řádu
  • Automatizace marketingových procesů
  • Automatická tvorba jazykových mutací webu
  • Automatická tvorba historie změn obsahu a pravidelných záoh
Trh drobných webů postupně směřuje k automatizaci.V ČR skrze solidpixels
Jan Řezáč
Přiznám se, že mi spadla brada, když jsem si všiml, že celý web běží na online nástroji solidpixels. Vývojáři by se měli začít bát o svou práci
Martin Tellinger, odborný porotce WebTop 100

Automaticky vytvořené weby patří k absolutní špičce

Základním předpokladem pro automatizaci marketingu je systematický sběr informací o vašich zákaznících. Konkrétně jde o jméno a kontaktní údaje, které je možné postupně  obohacovat o další informace o zákazníkovi i jeho vztahu k vašemu obchodnímu procesu (tzv. lead qualification). Nejčastější vstupní branou pro sběr kontaktů na nové zákazníky bývá webová stránka či prodejní microsite. 

  • připravte své  technologické zázemí
  • začněte automaticky sbírat kontakty a informace na své potencionální i stavající zákazníky
  • ukládejte informace o těchto kontaktech na jedno místo 
  • vydefinujte váš prodejní proces a jeho cíle 

Case study: 

Martin Mára, event manager

Další užitečné zdroje na téma marketingová automatizace:

  • získat důvěru zákazníka
  • prodávat
  • prezentovat se ne nejvyšší urovni 
  • zlevnit
  • zrychlit
  • automatizovat marketing
  • automatizovat procesy
  • být nezávislý na dodavateli - aneb co je ta pravá svoboda?