7. Dostaňte své produkty k zákazníkům.

3 minuty
Letošní rok je bobříkem odvahy pro každého podnikatele. Změna trhu se v nějaké podobě dotkla nebo teprve dotkne všech odvětví. Jedno je proto jisté. Ještě nikdy nebyla vhodnější chvíle uvažovat o přesunu svého podnikání do online světa.

V předchozím díle věnovaném obchodu jsme si ukázali, jak zvládnout obchodní procesy čistě na dálku. Zakladatel solidpixels Radek Botoš se s námi podělil o kroky svého obchodního procesu a dal nám tipy na užitečné nástroje, které k jeho odbavení využívá. V poslední části si povíme něco o tom, jak dobře zvládnout finiš a dostat co nejefektivněji fyzický produkt až k zákazníkovi.

Dobře zvládnutá logistika je základ. Pokud prodáváte fyzické zboží, musíte se postarat o to, aby se dostalo v pořádku a včas k vašim zákazníkům. Jestli plánujete prodávat ve velkém a vaše potřeby se mohou rychle měnit, vyplatí se vám zvolit v tomto směru co nejflexibilnější systém. Vyberte si spolehlivou doručovací společnost, která bude vaším logistickým partnerem a propojte svůj e-shop s jejím systémem.

CEO společnosti Liftago Ondřej Krátký vám řekne, co nepodcenit při výběru doručovací společnosti:

  1. Počítat předem. Dopravce vám musí zlepšit služby pro zákazníky, ale zároveň by vám neměl zabít marži. Počítejte citlivě s náklady pro sebe a cenou pro zákazníka. Velmi pomůže motivovat zákazníka k hodnotnější objednávce.

  1. Preferovat přizpůsobivost. Váš dopravce by měl umět fungovat ve všech zónách a cenových relacích podle rychlosti či přesnosti doručení a rozvíjet se společně s vámi v různých fázích růstu vašeho byznysu.

  1. Zvážit zkušenosti a schopnost fungování při výkyvech v poptávce. Rozvoz musí fungovat jak při pěti zakázkách za den, tak při násobném zvýšení objemu přeprav. Zde bývá často kámen úrazu podnikatelů, kteří se rozhodnou jít cestou vlastní přepravy - nepočítají se všemi náklady, které to přináší a pokud se jim zvýší poptávka, nezvládnou ji obsloužit.

  1. Dbát na dobrou pověst. Dobrá přepravní služba vylepší zkušenost vašich zákazníků, nekazí ji.

  1. Zajímat se o detaily. Nabízí váš budoucí přepravce live tracking? Doručuje přesně na čas? Školí své řidiče? Ptejte se na podrobnosti, na každém detailu, který pomůže zjednodušit život vám i vašim zákazníkům, záleží.

Máte v plánu projekt, na který si sami netroufáte? Tak se nám ozvěte, rádi vám pomůžeme vaše podnikatelské sny proměnit v digitální realitu.