1. Web je vaší alfou a omegou.

Pokud chcete podnikat online, web je první věc, kterou k tomu budete potřebovat. Jeho typ, design, struktura i obsah se odvíjí od typu vašeho podnikání a zejména podle vašich cílů (těmi může být třeba dokončení nákupu, vyplnění poptávky či přihlášky na event, odběr newsletteru nebo klidně zvýšení počtu sledujících na sociálních sítích).

Pokud se jeho prostřednictvím chystáte prodávat produkty, základem je dobře je představit. Jak na to se dozvíte v tomto článku. Zcela odlišnou disciplínou je pak prodej služeb. Podnikatelé v oblasti služeb často naráží na tzv. krizi důvěry zákazníků. Ta spočívá v nedůvěřivosti vůči „prodeji slibů“. Tato krize lze ale s dobrým webem velmi efektivně překonat a představit na něm zcela konkrétní, představitelnou a jasně ohraničenou nabídku, která systematicky konvertuje návštěvníky v zákazníky. Musíte se však držet několika základních pravidel. Jak správně postavit web pro představení a prodej služeb se dočtete zde. Pokud máte pouze jeden konkrétní cíl a chcete své zákazníky dovést k jedné konverzní akci, může vám stačit postavit velmi jednoduchou landing page. Pomůže vám při představení nového produktu, referencí nebo případových studií, dovede zájemce o workshop k jednoduché a rychlé registraci, nebo efektivně popíše pracovní pozici, pro kterou ve vaší firmě právě hledáte ideálního kandidáta. Možností jejího využití je nespočet.

Solidpixels ambasador a grafický designér Lukáš Joch vám poradí, co nepodcenit při tvorbě webu, který má sloužit vašemu podnikání:

  1. Mít vzor. Je nutné znát oborový vzor, který vás inspiruje a motivuje. Znát oborového lídra v rámci světa a sledovat trendy.

  1. Sledovat konkurenci. Rovněž byste měli dobře znát své přímé konkurenty, se kterými budete soupeřit o pozice ve srovnávačích či v pozicích výsledků vyhledávání.

  1. Vědět, co děláte, co chcete a proč. Zvládnete svoji službu popsat na jedné A4, jednoznačně a poutavě? Zkuste si tzv. elevator pitch.

  1. Dát si záležet na kvalitním vizuálním obsahu. Mít kvalitní fotky vašeho produktu či služby je základ. Tento bod je potřeba nepodceňovat, lidé vás budou na základě vaší vizuální prezentace srovnávat s ostatními.

  1. Logicky uspořádat informace. Zamyslete se nad dobrým a rovnoměrným strukturováním informací o vaší službě či produktu. Obsah by měl mít shodnou strukturu a rozsah pokud možno u všech produktů/služeb.

  1. Počítat s časovou investicí do budoucna. Na dobrém webu je potřeba pracovat průběžně a udržovat ho aktuální ve všech směrech.

Tip: Jste začínající podnikatel? Pokud je vaše IČO mladší než 1 rok, můžete díky iniciativě nakopni.to požádat o 50% slevu z první roční faktury na nově registrovaný web.


Máte v plánu projekt, na který si sami netroufáte? Tak se nám ozvěte, rádi vám pomůžeme vaše podnikatelské sny proměnit v digitální realitu.


Vyzkoušejte si, co jste se právě naučili